Social Items

Mustahil Melayu Hilang Kuasa

Jika kerajaan baru dikatakan lemah kerajaan yang tidak mendapat 23 juga adalah lemah. Melayu akan bangkit di negara sendiri dan perubahan besar boleh.


Stay Away From Mahathir Pro Opposition Group Tells Anwar Baseball Cards Cards Mahathir Mohamad

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata keadaan ini mungkin terjadi memandangkan Melayu hanya sibuk berebut kuasa.

Mustahil melayu hilang kuasa. Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan kuasa politik yang dipegang orang Melayu selama ini mungkin hilang sekiranya masyarakat itu berpecah-belah sesama sendiri. Jelas negarawan itu orang Melayu sudah pun hilang kuasa kerana tidak mempunyai dominasi. Seperti usaha melindungi wibawa Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng yang menghadapi tuduhan rasuah DAP mengesyorkan.

Masyarakat Melayu adalah masyarakat terbesar dan semakin berkembang. Jika Melayu Hilang Kuasa S. Bukankah negara ini kita yang punya serta kita ada pepatah yang mengatakan tak kan Melayu hilang di dunia.

Kita ada Perlembagaan serta raja-raja yang akan menjaga dan memelihara hak kita. Jika Melayu hilang kuasa SEMEMANGNYA terdapat banyak perbezaan antara masyarakat Melayu atau bumiputera di Malaysia jika hendak dibandingkan dengan masyarakat itu yang tinggal di Singapura. Tak mustahil jika silap undi kita di PRU 13 kali ini.

Apa yang boleh diharapkan lagi kepada mereka. Jika hilang kuasa SEMEMANGNYA terdapat banyak perbezaan antara masyarakat Melayu atau bumiputera di Malaysia jika hendak dibandingkan dengan masyarakat itu yang tinggal di Singapura. Anak cucu cicit kita akan menyalahkan kita di masa akan datang bila dah Melayu hilang kuasa di tanah nenek moyang sendiri.

Tidak mustahil Melayu akan hilang kuasa BAGAIMANA Melayu akan hilang kuasa. Manakala masyarakat Cina hanya 25 peratus daripada keseluruhan populasi dan jumlahnya semakin. PENDAPAT 4 MAC Tamparan hebat meniti di dalam arus survival Pakatan Harapan apabila kekalahan di Cameron Highland dan Semenyih.

100000 perlu disuntik setiap hari jika mahu capai imuniti kelompok. Perbezaan jelas adalah orang Melayu di negara ini bebas dan boleh menubuhkan parti politiknya sendiri berbanding rakan-rakan mereka di seberang yang tidak. Sebab PUNB ini khusus untuk Bumiputerakalau kita hilang kuasa saya bimbang Tabung Haji dia boleh putar belit apatah lagi PUNB.

Perkataan Melayu begitu sensitif untuk dibangkitkan oleh para pemimpin politik kerana mengkhuatirkan akan perasaan dan hati kawan-kawan yang tidak sebangsa di dalam barisan. Berkemungkinan segala kuasa kita akan lenyap dam tidak mustahil bangsa Melayu juga akan hilang di dunia seperti yang pernah dikatakan oleh Hang Tuah. Semua parti politik Melayu beranggapan mereka adalah king maker.

Di Pulau Pinang sudah berlaku Melayu PP dizalimi dihalau dari kampung halaman. DAP TAKUT HILANG KUASA. Itu semua memang benar tetapi sedarkah kita seandainya undi Melayu terus berpecah.

ANDAIKATA kerajaan sekarang tumbang kepada Parti Keadilan Rakyat PKR atau kepada sekutunya dalam pilihan raya ke-13 nanti tidak mungkin mereka akan mendapat 23. Saya seru dan merayu kepada mereka berbangsa Melayu di negara ini agar terus bersatupadu dan lupakan apa juga sengketa atau perbalahan yang boleh. Sampai sekaranghanya tan sri vigneswaran saja yang berbunyi agar d kembalikan kuasa raja2 melayu yg telah di robek oleh mahathir laknatullahsedangkan pemimpin melayu lain tak ada pon bersuara ke arah itu.

Dalam menyangkal dakwaan DAP. Kemenangan Pakatan Harapan PH pada Pilihan Raya Umum ke-14 PRU14 lalu tidak menyebabkan orang Melayu hilang kuasa atau kedudukan Islam terjejas kata Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin. Tidak mustahil anak-anak yang lahir 10-20 tahun kemudian tidak mengetahui mengenai bangsa Melayu sebaliknya mereka hanya diajar mengenai bangsa Malaysia.

Dalam kata lain PRU15 adalah kemuncak kepada perpecahan Melayu. Mereka kerana kita sudah tiada kuasa. Foto oleh Yusof Mat Isa.

Singapore Masuk Balik Malaysia Jika Pembangkang. Justeru beliau berpendapat perubahan minda dalam kalangan orang Melayu perlu dilakukan segera supaya tidak lagi memandang tinggi kepada individu berjawatan tinggi dan mempunyai wang. Melayu Hilang Kuasa Politik.

Pentadbir December 03 2016. Menjawab kerisauan yang dibangkitkan sesetengah pihak Zairil berkata adalah mustahil kuasa Melayu boleh hilang lantaran faktor demografi undang-undang serta daulat Raja-raja Melayu. Tidak mustahil Melayu akan hilang kuasa BAGAIMANA Melayu akan hilang kuasa.

Melihat kepada gelora politik semasamemang agak mustahil untuk menyatukan parti-parti politik Melayu Islam. Malah mungkin lebih lemah daripada sekarang. Perbezaan jelas adalah orang Melayu di negara ini bebas dan boleh menubuhkan parti politiknya sendiri berbanding rakan-rakan mereka di seberang yang tidak.

Mustahil Melayu hilang kuasa politik Kit Siang. Beliau yang merujuk angka pecahan pengundi mengikut kaum pada pilihan raya lalu berkata mustahil orang Melayu kehilangan hak keistimewaan berikutan situasi demografi. Masyarakat Melayu adalah masyarakat terbesar dan semakin berkembang.

Saya hendak beritahu orang Melayu setelah Pakatan Harapan menang pilihan raya orang Melayu tidak hilang kuasa. Tidak mustahil Melayu akan memiliki kuasa ekonomi sehingga 80 peratus dan bukan sahaja memperoleh 30 peratus seperti yang diidam-idamkan oleh pemimpin Melayu dan ini akan dilakukan tanpa meminta balik kuasa ini daripada orang lain tetapi dengan mengguna kuasa akal dan kebijaksanaan. Bukankah negara ini kita yang punya serta kita ada pepatah yang mengatakan tak kan Melayu hilang di dunia.

Tak mustahildia kata Menteri Pembangunan Usahawan sudah ada kenapa PUNB mesti ada pula khusus untuk orang Melayu nak kena tolong. Mereka boleh bersama dalam. Nasib Melayu Islam tidak mustahil bakal jadi seperti masyarakat Arab yang saling berbunuh akibat fahaman yang berbeza.

Tegas beliau hanya dengan bersatu orang Melayu dapat mengekalkan. PH kalah dua pilihan raya kecil di Cameron Highland dan Semenyih baru-baru ini. Kita nak bersihkan parti ini dan mahu jadi wadah yang diterima oleh masyarakat tetapi kalau nak perbaiki UMNO Baharu adalah sesuatu yang agak mustahil katanya.

Melayu tercarik PH hilang kuasa jika terus bincang PM ke-8 Isnin 04 Mac 2019 1219 PM MYT. Manakala masyarakat Cina hanya 25 peratus daripada keseluruhan populasi dan jumlahnya semakin mengecil katanya menjawab kerisauan kononnya Melayu. Menurutnya adalah mustahil kuasa Melayu boleh hilang lantaran faktor demografi undang-undang serta daulat Raja-raja Melayu.

Jawi hilang entah ke mana. Tidak mustahil satu satunya harta yang ada pada orang Melayu ini akan hilang suatu hari nanti sekiranya orang Melayu tidak berhati hati tidak mahu ambil peduli tidak mahu mengambil tahu peringatan yang diberikan oleh pejuang bangsa jijik untuk membaca rencana rencana politik yang ditulis sanggup jual bangsa dan agama demi kuasa serta mengambil. Yang menyedihkan kuasa Melayu terpaksa akur dengan kehendak pendidikan bukan Melayu ultra kiasu daripada 6 muka surat tulisan kepada 3 muka surat jawi dan akhirnya hanya tinggal surat sahaja.

Kuasa politik Melayu mungkin hilang jika mereka berpecah-belah. Petikan UM 7 Julai 2010. DAP mahu memintas apa yang disyakinya satu percubaan menggunakan strategi persempadanan semula kawasan pilihanraya untuk memberi kelebihan kepada Umno-BN dalam pilihanraya umum PRU 14.

Realitinya orang Melayu tidak akan kehilangan kuasa sebaliknya Najiblah yang berkemungkinan kehilangan kuasa pada pilihan raya akan datang katanya pada kenyataan media hari ini. Kita ada Perlembagaan serta raja-raja. Lim Kit Siang berkata mustahil bagi orang Melayu hilang kuasa politik kerana mereka kaum majoriti di Malaysia selain berkongsi paling banyak kerusi di Parlimen.

Jadi sini boleh nampakahli politik melayu takut check balance dalam urusan negara pada raja2 melayu dan tentunya YDPAAku cabar pemimpin.


Bahasa Melayu Tingkatan 4 Flip Ebook Pages 51 100 Anyflip Anyflip


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar